Arkadaşlar kartlara ödediğiniz parayı geri alabilmeniz için dilekçe örneği
Arkadaslar bana bu yaziyi bir arkadasim yolladi bende silerinde faydalanabilecegini dusundum biz kendimize gore duzunliyim verilen adrese yolladik,
Bu dilekce biraz sert bir dille yazilmis istediginiz gibi duzenleyip yollaya bilirsiniz (bildigim kadariyla bu parayi geri alan arkadaslar mevcut) bizde deneyelim ne kaybedebilirizki
Denemekten zarar gelmez !
Simdiden herkeze kolay gelsin .. Umarim basarabiliriz..
[Datum, eigen naam en adres en dossiernummer (CRV of V-nummer) vermelden]
Aan de Minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie
Immigratie en Naturalisatiedienst (IND)
Postbus 7023
8007 HA Zwolle.
Geachte Minister,
Op verzoek van de IND heb ik 201 euro betaald voor de afgifte van een EG-verblijfsvergunning voor langdurig ingezetenen. Ik verzoek u hierbij om terugbetaling van dit bedrag. Mijn betaling is o¬nverschuldigd verricht omdat een wettelijke grondslag voor de heffing van die leges o¬ntbreekt.
Volgens art. 3.34g Voorschrift Vreemdelingen 2000 moet 201 euro worden betaald voor een Nederlandse verblijfsvergunning voor o¬nbepaalde tijd regulier als bedoeld in art. 20 Vreemdelingenwet 2000. Ik heb echter een EG-verblijfsvergunning voor langdurig ingezetenen aangevraagd. Dat is een andere vergunning. In de Nederlandse wetgeving staat geen bepaling die heffing van leges voor die vergunning toelaat. Bovendien staat er ook in de Richtlijn 2003/109/EG inzake de status van langdurig ingezeten burgers van derde landen geen grondslag voor de heffing van leges. Het eisen van deze leges is ook in strijd met die Richtlijn. Het betekent in feite de invoering door Nederland van een extra financiële voorwaarde, naast de voorwaarden die wel in die Richtlijn staan. Ik verzoek u de o¬nverschuldigd betaalde 201 euro binnen een maand na vandaag terug te betalen op mijn bank/girorekening ……………… [hier uw eigen rekeningnummer invullen].
Voor het geval u meent dat de EG-verblijfsvergunning voor langdurig ingezetenen kan worden gelijkgesteld met een Nederlandse verblijfsvergunning voor o¬nbepaalde tijd regulier als bedoeld in art 3.34g Voorschrift Vreemdelingen 2000, wijs ik u er op dat ik reeds over de laatstgenoemde vergunning beschik. De Nederlandse overheid kan in redelijkheid niet vragen dat ik twee keer leges voor dezelfde vergunning betaal.
Hoogachtend
[ondertekening]
Yorum Yaz
Giriş Yap Üye Ol