Üyeliğinizle ilgili bir sorun yaşıyorsanız ufoss@dilogren.com adresinden bize ulaşabilirsiniz.
Dilogren.com Forum Arşivi
Hollanda • Yabancı Dil • Eğitim • Yaşam Arşiv: 2021 ve öncesi
Sponsorlarımız

zullen wij nederlands spreken hier?

Yorum için giriş yap 43 mesaj · 64.978 görüntülenme
hallo allemaal!!

alles goed met jullie?hierna schrijven we iets nederlands.oke?

we praten nederlands geen turks.Is dat een goed idee?

zo leren wij iets over nederlandse taal van elkaar.

tot dan :)
dag yakamoz! Jij hebt een goed idee. Hoe gaat het met je? Hoe gaat het met jouw gezondheid?

Tot ziens!
goed toch?met mij gaat het goed.en jij? (en met je) is er nog iemand anders om te spreken?
hooi allemal! goed idee :ugeek: ik hoop dat het goed komt?
Hoi! Hoe is het met jullie? Ik vind het hartstikke goed idee, omdat ik het heel nodig heb.

Kunnen we ook over een onderwerp praten? Dan kunnen we misschien om makkelijk iets te schrijven,Als er een een onderwerp hebt.

Wat vinden jullie erover?

Yeni ogrenyorum, cumlereri duzeltmeye yardim edecek arkadaslarin yardimina ehtiyacim var. simdiden tesekkurler.
hoi allemaal !

ik ben 32 jaar oud.

ik kom uit istanbul.
bijvoorbeeld;wat is het voor-en nadeel van nederland?
Vorige jaar heb ik de Nederlandse taal 9 maanden zelf thuis geleerd, na de 9 maanden zat ik eidelijk op school. maar heb ik het heel snel geleerd . voordeel: wat een mooie taal les programma heeft ze . Nadeel: alles duurt hier heel langzaam school . huis alles
goed zo nigare.het is echt erg moeilijk om nederlands zelf te leren.vooral nederlandse taal moet iemand vertellen als je deze taal wilt leren,volgens mij.maar echt gefeliciteerd met jou.welke school zit jij?sinds wanneer volg je de cursus?
Vorige schooljaar leerde ik het 5 maanden in de ROC . Ik heb ook geslaagd van de Inburgeringexamen. Na de herfst vakantie begin ik NT2. Ben je ook nieuwekomers? of ?
nu zit ik nog op school.in januari heb ik ook nt2 examen.hopelijk ga ik het slagen.bijna anderhalf jaar ben ik in nederland.
Wat mooi dat dat je anderhalf jaar geleden zo super geleerd hebt. Je bent knapste :shock: .

hoe leerde je dat? vertel het maar eens mee :)

Ik ben ook 2 jaar geleden naar Nederland gekomen . maar ja ,,,wat een moeilijk taal denk ik soms.
dak u wel.. jij ook nigare bijna hetzelfde jaar ben jij in nederland.je schrijft echt goed nederlands.

ik denk ook wel dat nederlands echt heel moeilijke taal.dat denkt ook iedereen zo..

alles moet je zelf maken als je een nieuwe taal wil leren..zo denk ik..

moet je veel studeren en probeer met iemand anders nederlands te spreken ..zoiets..

toch ben ik niet genoeg in nederlands..wat zou je na de taal cursus willen doen?
waar zijn jullie allemaal??hebben jullie geen zin om nederlands te spreken?zo denk ik..
Ik wil ook dezelfde vraag vragen Yakamos Waar zijn ze ? Wil niemand er mee ?

Na de staatexamen zou ik graag opleiding doen . Ik weet nu niet zeker. Mijn diploma wordt nu gewaardeerd, maar ik wil graag richitng hbo opleiding doen. En je ? wat zou je graag later doen?

kun je vertel me over staatexamen na je examen? omdat ik ook graag snel mogelijk wil doen.
hallo allemaal, ik ben ook bezig met nederlands. ik vind best leuk eigelijk om taal te leren. ik wil staatsexamen doen maar het is nog moeilijk voor me. ik moet eerst mijn taal nieveau verhogen.
eindelijk... eindelijk... nigare je zou een antwoord kunnen schrijven;)ik zou ook graag een opleiding doen na de examen.maar ik ben ook niet zeker welke opleiding bij me goed past..

heb jij een diploma in turkije?welke school heb je afgestudeerd?bovendien welkom helin...

kun je je even voorstellen?waar woon je in nederland?hoe lang ben je in nederland?..enz..
welkom helin.

Hi yakamos. Ik kom uit west van China waar woont ongeveer 25 milyon uygur turk. dus ik ben uygur turku. Praten we daar chinese, maar studeerde ik 2 jaar in turkije istanbul .

Ik heb diploma van middelbare school van china .

Ik woon nu een kleine dorp Emmeloord. in flevoland. Waar woon je yakamos?

Ik hou van medische wereld. dus als het mogelijk is, ga ik daar iets over doen.

ik ben nu bang van staatexamen 2 . omdat ik helemaal geen praktijk ruimte heb. Ik kan wel iets shijven maar voor mij is heel moeilijk om te praten. Hoe leer je nederlands?
yakamos hoeveel degan ga je naar school ? ik ga alleen 1 dagen want er is heel weinig mensen onze groep en ze zijn die werkende mensen. behalve ik . altijd thuis.
vroeger woonde ik in den haag maar nu in een klein dorp, naaldwijk. ik ga naar cursus, twee keer per week. ik wil staatsexamen II proberen. in turkije heb ik 'çocuk gelişimi ve eğitimi' afgestudeerd. mijn diploma is als 'hoger pedagogisch onderwijs' gewaardeerd. maar ik heb nog nooit gesollicitieerd.ik durf niet eigelijk!
ik woon ook in een dorp vlakbij eindhoven..ik ga naar school alleen 3 dagen per week en de rest zit ik thuis..ik werk niet maar denk ik wel..tot januari zit ik op school.na het examen I zou ik ook graag verder willen gaan voor het examen II..

ik heb nog niet mijn diploma is gewaardeerd..mijn diploma is hier als havo diploma..

helin je zei dat je staat examen II zou gaan proberen.heb je gehaald het examen I of direct wil je

staatexamen II doen zonder het examen I...
Hallo allemaal,

Jullie spreken heel goed.ik wil ook mee doen maar ik ben bang om te schrijven.Mijn nederlands is helaas niet genoeg.Ik wil mijn nederlands verbeteren en als ik fout schrijf kunnen jullie me helpen?

Alvast bedankt.
yakamoz, ik heb nog helemaal niks gedaan. eigelijk ben ik inburgeringverplicht. als ik staatsexamen haal, hoef ik niet inburgeringexamen doen. ik vind heel moeilijk maar ik wil eerst kijken: wat kan ik doen.

gokkusagı, jij hoef niet bang te zijn (söylene bak derler ya, kendim de korkuyorum halbuki :) )

vertel eens over jezelf, ga je naar school of werk je...
Gefeliciteerd allemaal!! jullie zijn goed bezig. :ugeek: Volgens mij , kan men zo manier heel makelijk de stome taal onder de knie halen. ik woon in nieuw vennep en gelukkig ik werk sinds ong. 2 jaren als tekenaar/werkvoorbreider in Aalsmeer. Daarom kan ik goed communitieren met mensen FACE to FACE 8-) maaaaaar als ik wil schrijven dan kan het fout gaan. (ik ben niet daar bang voor.. :))

Volgens mij het beste manier taal te leren meteen in springen dus NL TV kijken, radio luisteren, met mensen spreken overaal (je moet gewoon lange antwoord geven dus niet alleen JA of NEE)

veel succes allemaal

EN BLIJF OEFENEN..
Ik woon in weert.Ik ben 3 jaren in Nederland.Ik ga naar school alleenvoor vier weken 2 dagen per week voor inburgeringexamen en andere dagen werk ik op onze kantoor.wij hebben eigen bedrijf over zorg en administratie.Ik ben ook bezig met theori examen dus ben ik heel druk.Hopelijk ga ik deze examen slagen en wij zijn blij omdat wij onze zoontje wachten.
hoi allemaal!!welke taal prograam gebruik je op school?
Echt knap van jullie hoor!

Je moet inderdaad niet bang zijn om fouten te maken.

En een foutje maken is helemaal niet erg hoor.

Door fouten te maken leer je toch nietwaar?

Ik wil jullie graag helpen hoor.

Dus als je iets wil weten dan vraag het maar aan mij.

Groetjes van Marian.
hallo marian..welkom tussen ons..

vertel maar van jezelf aan ons.

wie ben jij?hoelang ben je in nederland? of zoiets..
Nou dank je wel hoor Yakamoz...

ik ben dus Marian,maar ik leer geen Nederlands ....ik ben namelijk zelf een Nederlander :D .

Ik leer dus de Turkse taal.....althans dat probeer ik ;).

Dus mocht je vragen hebben over de Nederlandse taal,dan zouden jullie het altijd aan mij kunnen vragen.

Misschien dat ik jullie dan kan helpen.

Groetjes Marian
Hallo.

Ik heet nil.Ik ben van Istanboel gekomen en ik woon ander half jaar in Belgie.Ik ben vorige jaar 4 manden op school geweest en nu ga ik elke zaterdag naar school.Ik werkte 11 maanden bij fabriek maar nu ben ik 5 maanden zwanger daroom moet ik thuis blijven.Groetjes.

Yorum Yaz

Yorum yazmak için üye girişi yapmanız gerekiyor.

Giriş Yap Üye Ol